跳到主要内容

版块

跳过 导航

导航

  • 个人主页

    • 站点首页

    • 网站页面

      • 我的课程

      • 标签

      • 讨论区Nachrichten

    • 我的课程

    • 课程

      • Summer Schools

        • TRE 2021

        • MDB_TA

          • 常规

          • Einstieg ins Thema

          • Das Analysewerkzeug – Das Technology Acceptance Mo...

          • Anwendung & Transfer

          • Zusammenfassung & Ausblick

            • 文件夹Literatur

        • MRES_2025_Chengdu

        • SuSch2025HG

        • MRES_2025_60TH

        • SMLP2025-FoundFreq

        • Staff Week

        • Menschenbilder

        • Abgründe

        • Aufklärung und Religionskritik

        • Business 1x1

        • UEW & UP

        • Italienische Reise

        • Drama und Gender

        • Cultural Heritage and Transfer

        • Sammlung Varnhagen

        • Digitale Folklore

      • Anglistik/Amerikanistik

      • Brückenkurse

      • Deutsch

      • DigiProSMK (Sport, Musik, Kunst, Film- und Medienb...

      • Englisch

      • Geschichte

      • Mathematik

      • Miscellaneous

      • Musik

      • Nutritional Science

      • Physik

      • Potsdam Graduate School

      • Religionswissenschaft

      • Schnupperstudium 2022

      • Sprachcafés

      • Sprachentandems

Logo

Master Digitale Bildung: Deep Dive Technologieakzeptanz

  • 关闭
    切换搜索输入
    • Čeština ‎(cs)‎
    • Deutsch ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • English (United States) ‎(en_us)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Español - México ‎(es_mx)‎
    • Español ‎(es_wp)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Latin ‎(la)‎
    • Nederlands ‎(nl)‎
    • Polski ‎(pl)‎
    • Português - Brasil ‎(pt_br)‎
    • Português - Portugal ‎(pt)‎
    • Vietnamese ‎(vi)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Հայերեն ‎(hy)‎
    • हिंदी ‎(hi)‎
    • 日本語 ‎(ja)‎
    • 简体中文 ‎(zh_cn)‎
  • Theme user settings

    • Won't show if the theme 'navbardisplaytitles' setting has been unset. The format of each line is 'text|url|title|langs|fontawesome classes'. Only enter what you require. If you don't need something but do need another thing further along then leave it blank but still use the '|' delimiter. For example: 'text|url|||fontawesome classes'. To find the FontAwesome(Free) classes for the icon you wish to use, go to Font Awesome free and search for the icon. You can use the name, such as 'graduation-cap' or the complete list of classes 'fa-solid fa-graduation-cap'. For more information on 'langs', please visit 'Language codes'.
  • 登录
ePortfolio
  1. 首页
  2. 课程
  3. Summer Schools
  4. MDB_TA
  5. Zusammenfassung & Ausblick
  6. Literatur

Literatur

完成条件

Möchten Sie tiefer eintauchen?

Hier finden Sie die Verlinkungen zu den zentralen wissenschaftlichen Originalartikeln, die in dieser Einheit erwähnt wurden. Ein idealer Startpunkt für alle, die das Thema weiterverfolgen möchten.

  • Das Originalmodell (TAM):
    Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319–340.

  • Die erwähnte Meta-Analyse zum TAM:
    Lee, Y., Kozar, K. A., & Larsen, K. R. T. (2003). The technology acceptance model: Past, present, and future. Communications of the Association for Information Systems, 12, Article 50.

  • Die Weiterentwicklung (UTAUT):
    Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27(3), 425–478.


    • Davis1989.pdf Davis1989.pdf
    • Lee2003.pdf Lee2003.pdf
    • Venkateshetal2003.pdf Venkateshetal2003.pdf

Impressum  | Benutzerordnung  | Code of Conduct | © 2012-2023 Universität Potsdam | ZIM

‎数据保留摘要‎
获取移动应用