Vai al contenuto principale

Blocchi

Salta Navigazione

Navigazione

  • Dashboard

    • Home del sito

    • Pagine del sito

      • I miei corsi

      • Tag

      • ForumNachrichten

    • I miei corsi

    • Corsi

      • Summer Schools

        • TRE 2021

        • MDB_TA

          • Introduzione

          • Einstieg ins Thema

          • Das Analysewerkzeug – Das Technology Acceptance Mo...

          • Anwendung & Transfer

          • Zusammenfassung & Ausblick

            • CartellaLiteratur

        • MRES_2025_Chengdu

        • SuSch2025HG

        • MRES_2025_60TH

        • SMLP2025-FoundFreq

        • Staff Week

        • Menschenbilder

        • Abgründe

        • Aufklärung und Religionskritik

        • Business 1x1

        • UEW & UP

        • Italienische Reise

        • Drama und Gender

        • Cultural Heritage and Transfer

        • Sammlung Varnhagen

        • Digitale Folklore

      • Anglistik/Amerikanistik

      • Brückenkurse

      • Deutsch

      • DigiProSMK (Sport, Musik, Kunst, Film- und Medienb...

      • Englisch

      • Geschichte

      • Mathematik

      • Miscellaneous

      • Musik

      • Nutritional Science

      • Physik

      • Potsdam Graduate School

      • Religionswissenschaft

      • Schnupperstudium 2022

      • Sprachcafés

      • Sprachentandems

Logo

Master Digitale Bildung: Deep Dive Technologieakzeptanz

  • Chiudi
    Attiva/disattiva input di ricerca
    • Čeština ‎(cs)‎
    • Deutsch ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • English (United States) ‎(en_us)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Español - México ‎(es_mx)‎
    • Español ‎(es_wp)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Latin ‎(la)‎
    • Nederlands ‎(nl)‎
    • Polski ‎(pl)‎
    • Português - Brasil ‎(pt_br)‎
    • Português - Portugal ‎(pt)‎
    • Vietnamese ‎(vi)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Հայերեն ‎(hy)‎
    • हिंदी ‎(hi)‎
    • 日本語 ‎(ja)‎
    • 简体中文 ‎(zh_cn)‎
  • Theme user settings

    • Won't show if the theme 'navbardisplaytitles' setting has been unset. The format of each line is 'text|url|title|langs|fontawesome classes'. Only enter what you require. If you don't need something but do need another thing further along then leave it blank but still use the '|' delimiter. For example: 'text|url|||fontawesome classes'. To find the FontAwesome(Free) classes for the icon you wish to use, go to Font Awesome free and search for the icon. You can use the name, such as 'graduation-cap' or the complete list of classes 'fa-solid fa-graduation-cap'. For more information on 'langs', please visit 'Language codes'.
  • Login
Corsi Minimizza Espandi
Tutti i corsi Cerca corsi Richiedi un nuovo corso
Help & Support Minimizza Espandi
UP account Minimizza Espandi
Account.UP Account help Account support
Moodle help Minimizza Espandi
Moodle support Digital learning (for students) Support forum (only with UP account) Documentation Moodle Moodle support
Demo courses Minimizza Espandi
Moodle demo course (only with UP account) Question types in Moodle (only with UP account)
Code of Conduct
ePortfolio
  1. Home
  2. Corsi
  3. Summer Schools
  4. MDB_TA
  5. Zusammenfassung & Ausblick
  6. Literatur

Literatur

Aggregazione dei criteri

Möchten Sie tiefer eintauchen?

Hier finden Sie die Verlinkungen zu den zentralen wissenschaftlichen Originalartikeln, die in dieser Einheit erwähnt wurden. Ein idealer Startpunkt für alle, die das Thema weiterverfolgen möchten.

  • Das Originalmodell (TAM):
    Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319–340.

  • Die erwähnte Meta-Analyse zum TAM:
    Lee, Y., Kozar, K. A., & Larsen, K. R. T. (2003). The technology acceptance model: Past, present, and future. Communications of the Association for Information Systems, 12, Article 50.

  • Die Weiterentwicklung (UTAUT):
    Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27(3), 425–478.


    • Davis1989.pdf Davis1989.pdf
    • Lee2003.pdf Lee2003.pdf
    • Venkateshetal2003.pdf Venkateshetal2003.pdf

Impressum  | Benutzerordnung  | Code of Conduct | © 2012-2023 Universität Potsdam | ZIM

Riepilogo della conservazione dei dati
Ottieni l'app mobile