Passer au contenu principal

Blocs

Passer Navigation

Navigation

  • Tableau de bord

    • Accueil du site

    • Pages du site

      • Mes cours

      • Tags

      • ForumNachrichten

    • Mes cours

    • Cours

      • Summer Schools

        • TRE 2021

        • MDB_TA

          • Généralités

          • Einstieg ins Thema

          • Das Analysewerkzeug – Das Technology Acceptance Mo...

          • Anwendung & Transfer

          • Zusammenfassung & Ausblick

            • DossierLiteratur

        • MRES_2025_Chengdu

        • SuSch2025HG

        • MRES_2025_60TH

        • SMLP2025-FoundFreq

        • Staff Week

        • Menschenbilder

        • Abgründe

        • Aufklärung und Religionskritik

        • Business 1x1

        • UEW & UP

        • Italienische Reise

        • Drama und Gender

        • Cultural Heritage and Transfer

        • Sammlung Varnhagen

        • Digitale Folklore

      • Anglistik/Amerikanistik

      • Brückenkurse

      • Deutsch

      • DigiProSMK (Sport, Musik, Kunst, Film- und Medienb...

      • Englisch

      • Geschichte

      • Mathematik

      • Miscellaneous

      • Musik

      • Nutritional Science

      • Physik

      • Potsdam Graduate School

      • Religionswissenschaft

      • Schnupperstudium 2022

      • Sprachcafés

      • Sprachentandems

Logo

Master Digitale Bildung: Deep Dive Technologieakzeptanz

  • Fermer
    Activer/désactiver la saisie de recherche
    • Čeština ‎(cs)‎
    • Deutsch ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • English (United States) ‎(en_us)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Español - México ‎(es_mx)‎
    • Español ‎(es_wp)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Latin ‎(la)‎
    • Nederlands ‎(nl)‎
    • Polski ‎(pl)‎
    • Português - Brasil ‎(pt_br)‎
    • Português - Portugal ‎(pt)‎
    • Vietnamese ‎(vi)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Հայերեն ‎(hy)‎
    • हिंदी ‎(hi)‎
    • 日本語 ‎(ja)‎
    • 简体中文 ‎(zh_cn)‎
  • Theme user settings

    • Won't show if the theme 'navbardisplaytitles' setting has been unset. The format of each line is 'text|url|title|langs|fontawesome classes'. Only enter what you require. If you don't need something but do need another thing further along then leave it blank but still use the '|' delimiter. For example: 'text|url|||fontawesome classes'. To find the FontAwesome(Free) classes for the icon you wish to use, go to Font Awesome free and search for the icon. You can use the name, such as 'graduation-cap' or the complete list of classes 'fa-solid fa-graduation-cap'. For more information on 'langs', please visit 'Language codes'.
  • Connexion
Cours Replier Déplier
Tous les cours Rechercher des cours Demander un nouveau cours
Help & Support Replier Déplier
UP account Replier Déplier
Account.UP Account help Account support
Moodle help Replier Déplier
Moodle support Digital learning (for students) Support forum (only with UP account) Documentation Moodle Moodle support
Demo courses Replier Déplier
Moodle demo course (only with UP account) Question types in Moodle (only with UP account)
Code of Conduct
ePortfolio
  1. Accueil
  2. Cours
  3. Summer Schools
  4. MDB_TA
  5. Zusammenfassung & Ausblick
  6. Literatur

Literatur

Conditions d’achèvement

Möchten Sie tiefer eintauchen?

Hier finden Sie die Verlinkungen zu den zentralen wissenschaftlichen Originalartikeln, die in dieser Einheit erwähnt wurden. Ein idealer Startpunkt für alle, die das Thema weiterverfolgen möchten.

  • Das Originalmodell (TAM):
    Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319–340.

  • Die erwähnte Meta-Analyse zum TAM:
    Lee, Y., Kozar, K. A., & Larsen, K. R. T. (2003). The technology acceptance model: Past, present, and future. Communications of the Association for Information Systems, 12, Article 50.

  • Die Weiterentwicklung (UTAUT):
    Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27(3), 425–478.


    • Davis1989.pdf Davis1989.pdf
    • Lee2003.pdf Lee2003.pdf
    • Venkateshetal2003.pdf Venkateshetal2003.pdf

Impressum  | Benutzerordnung  | Code of Conduct | © 2012-2023 Universität Potsdam | ZIM

Résumé de conservation de données
Obtenir l’app mobile